Sayfalar

9. Seri 6. Bölüm: The Woman Who Lived


Ekip
  • Peter Capaldi - On İkinci Doktor
  • Jenna Coleman - Clara Oswald
  • Maisie Williams – Ben
  • Rufus Hound – Sam Çabuk
  • Elisabeth Hopper – Lucie Fanshawe
  • John Voce – Bay Fanshaw
  • Struan Rodger – Clayton
  • Gruffudd Glyn – Mızraklı Asker Lloyd Llywelyn
  • Reuben Johnson – Mızraklı Asker William Stout
  • Ariyon Bakare – Leandro
  • Gareth Berliner – Arabacı
  • Daniel Fearn – 1. Kalabalık
  • Karen Seacombe – 2. Kalabalık
  • John Hales – Cellat
  • Will Brown – Kara Şövalye (ses)
Prodüksiyon
Senarist: Catherine Tregenna
Yönetmen: Ed Bazalgette
Dramaturg: Nick Lambon
Yapımcı: Derek Ritchie
Yürütücü yapımcı(lar): Steven Moffat, Brian Minchin
Yapım: BBC
Süre: 45 dakika
Orjinal Yayın: 24 Ekim 2015
Bölüm Adı: The Woman Who Lived (Yaşayan Kadın)
Bölüm Numarası: 9. Seri 6. Bölüm
Özet
Tek başına elindeki cihazla bir uzaylı nesnesinin izini süren Doktor, 1651 yılında İngiltere'de kendisini "Kâbus Şövalye" olarak tanıtan ve bir arabayı soymaya kalkışan soyguncu ile karşılaşır. Doktor cihazını kullanarak aradığı şeyin o arabada olduğunu öğrenir. Ama sürücü arabayla uzaklaşır. Erkek sesi olan soyguncuyla konuşurken, soyguncu yüzünü gösterir ve onun daha önce Viking köyünde Mire teknolojisiyle hayata döndürdüğü kız olduğunu görür. Yıllarca yaşadığı hatıraların çoğunu unutmuş, çok kez sevdiklerini kaybetmenin acısını yaşamış ve bu acıları unutmaya çalışmıştır. Önceden adı Ashildr olan kadın adını yalnızlığından dolayı "Ben" olarak değiştirmiştir. Doktor'a kendisini bu dünyadan uzaklara götürmesi için yalvarır, ama Doktor kabul etmez. Doktor, Ben'in günlüğünü karıştırırken bazı sayfaların yortılıp atılmış olduğunu ve bazı sayfalarında da göz yaşı olduğunu görür. Daha önce üç çocuğunun olduğunu ve çocuklarını Büyük Veba Salgınında öldüğünü, aynı hatıraları yaşamamak için bir daha çocuk sahibi olmadığını öğrenir.
Ben ve Doktor, bir evden nesneyi çalar. Bacanın üstüne tırmanarak kaçarlar ve başka bir haydut olan Sam Çabuk'a yakalanıp onu da atlatırlar. Doktor nesnenin, "Hades'in Gözleri" olduğunu söyler ve antik Yunan mitolojisine göre öbür dünyaya portal açtığına veya uzaya inanmaktadır. Nesnenin ilk sahibi ve Ben'in dostu olan aslan benzeri uzaylı Leandro ile tanışır. Ölen karısıyla temasa geçmek için bu nesneyi istediğini ve Ben'le beraber galaksilerarası gezeceğini söyler. Ancak, nesne herhangi birisinin ölümüyle aktif olmaktadır ve Ben, yarı kör ve sağır olan uşağını öldürmek ister. Doktor buna karşı çıkar ve Ben, Doktor'u tutmaları için mızraklı askerlerine bırakır. Sam Çabuk'un idam edileceği Tyburn'e gider.
Doktor, askerlerden kaçarak Ben'i takip eder. Tyburn'de Sam Çabuk'un idamı sırasında Sam Çabuk ile şakalaşır ve psişik kağıdını kullanıp Oliver Cromwell'ın Çabuk'u affettiğini söyleyerek idamı engeller. Ancak, Ben sonunda nesneyi Çabuk'un göğsüne saplayarak onu öldürür ve gökyüzünde bir portal açılmaya başlar. Leandro aslında kendi halkının Dünya'yı işgal etmesine yardım etmek için portalı açtırmıştır. İdamı izlemeye gelen kalabalığı öldürmeye hazırlanır. Bunun olmasıyla Ben, vicdanının olduğunu hatırlar ve Doktor'un verdiği ikinci Mire teknolojisini Çabuk'a enjekte eder. Swift'in hayatını kurtarır ve portal kapanır. Leandro başarısız olduğu için halkı tarafından öldürülür. Daha sonra Doktor Çabuk'un ölümsüz olmama ihtimalinin olduğunu, çünkü enerjisinin çoğunu portalı kapatmak için harcadığını söyler. Ben, Doktor'a arkadaş olduklarını ve dikkat edeceğini söyler. Daha sonra Doktor orayı terk eder. Doktor, TARDIS'teyken Clara gelir ve telefonunda öğrencisiyle çektirdiği bir özçekimi gösterir. Doktor, fotoğrafın arkaplanında görünen ben'i fark eder.

1 yorum: